نگاه جامعه جهانی به غرب
نوشته شده توسط : breketid

متفاوت ترین ویژگی مذاكرات مسكو، اعتراف كاترین اشتون به فراگیر و راهبردی بودن آن است. اگرچه این مهم پیش از این نیز عملا وجود داشت(دوفاكتو) حالتی رسمی(دوژوره) به خود گرفته است. مساله ای كه اعتراض محافل مستقل و كارشناسی غربی را بدنبال داشته است، زیرا آنها معتقدند كه عدم واقع گرایی غرب باعث شد تاخیری زیان بخش در حل و فصل موضوع های فی مابین بوجود آید كه برای اقتصاد اروپا به دلیل تبعیت از تحریم های آمریكا آثار منفی زیادی بدنبال داشت. استفان والت استاد برجسته روابط بین الملل معتقد است كه در مذاكرات بغداد تكبر كشورهای غربی در لغو بخشی از تحریم ها باعث عدم نتیجه گیری بهینه شد. تاكیدهای پیاپی كشورهای چین و روسیه مبنی بر مشروع بودن حق ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و سكوت قدرت های اروپایی نشان می دهد كه قدرت های بزرگ علاقه ای به دنباله روی از سیاست های آمریكا كه از طرف رژیم صهیونیستی دیكته می شود ندارند.

**دور باطل بهانه گیری

-------------------------

موضع محكم و مبتنی بر استدلال های فنی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران باعث شده است كه برخورد غرب با موضع ایران آزمونی برای صداقت آن جلوه گر شود. 'لئونید شرشنوف' رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با اشاره به حسن نیت ایران در دورهای قبلی مذاكرات هسته ای گفت: نشست مسكو محك خوبی برای سنجش صداقت كشورهای غربی در مساله هسته ای ایران است.

وی افزود: هر گاه پیشرفت محسوسی در مذاكرات با ایران در باره مساله هسته ای این كشور حاصل شده است، واشنگتن با كمك متحدان خود ادعاهای جدیدی مطرح كرده است تا تاثیر پیشرفت به دست آمده از بین برود. ایران بیش از هر كشور دیگری با آژانس بین المللی انرژی اتمی همكاری كرده است و بازرسان آژانس بارها از مراكز هسته ای ایران بازدید كرده اند و شواهدی دال بر مساعی ایران برای تولید بمب اتمی به دست نیاورده اند. در مذاكرات با ایران باید همكاری این كشور با آژانس لحاظ شود و با مساله هسته ای جمهوری اسلامی برخورد سیاسی نشود.

تاكید 'محمود احمدی‌نژاد' رییس جمهور اسلامی ایران در گفت و گو با روزنامه فرانكفورتر آلمان مبنی بر اینكه: اعتمادسازی موضوعی دوطرفه است و باید دید كه طرف مذاكرات هسته ای ایران در نقطه مقابل چه می‌كند و اگر قدم مثبتی در این زمینه برداشته شود، ما همیشه آماده همكاری بوده و هستیم و امیدوارم در مذاكرات مسكو قدم‌های خوبی برداشته شود، بیش از گذشته توجه ها را به سوی طرف غربی جلب كرد و جامعه بین المللی غرب را مسوول هرگونه پسرفت در مذاكرات خواهد شناخت.

شبكه تلویزیونی فاكس نیوز كه به محافل صهیونیستی وابسته است به تكرار ادعاهای نخ نمای آمریكایی ها مبنی بر فاصله 3 ساله ایران تا ساخت بمب هسته ای متوسل شد تا نشان داده باشد بیش از همه رژیم صهیونیستی نگران توافقی مبتنی بر واقعیات و احترام متقابل بین ایران و 1+5 است.

شبكه آمریكایی سی ان ان نیز اعتراف كرد كه به نظر نمی رسد ایران حاضر باشدبدون گرفتن امتیازی حاضر شود از غنی سازی 20 درصدی چشم پوشی كند.

یك منبع نزدیك به تیم مذاكرات جمهوری اسلامی روز دوشنبه خاطرنشان كرد كه هرگونه مذاكره در رابطه با غنی سازی اورانیوم 20 درصد در صورتی كه قدرت های غربی حقوق ایران را نادیده بگیرند و تحریم های یكجانبه علیه تهران را برندارند، متوقف می شود.

پژوهش**9123





:: برچسب‌ها: عکس ها , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: